Reklamációs eljárás

Ez a reklamációs eljárás a Ptk. és a fogyasztóvédelmi törvényeknek megfelelően kidolgozott és fogyasztói termékekre vonatkozik (a továbbiakban "áru"), melyeknél a vásárló garanciából eredő jogai gyakorolhatók, (a továbbiakban "reklamáció").

Az eladó a Web Retail s.r.o. korlátolt felelősségű társaság, székhelye: Husinecká 903/10, 130 00, Praha 3; azonosító: 28876431, adóazonosító: CZ 28876431 bejegyezve a Prágai Városi Bíróságon, mint cégbíróságon, C szakasz 150602 jegyzet.

A vásárló az a személy, aki a termék vásárlása céljából szerződést köt az eladóval.

Arra a vásárlóra, aki nem a végfogyasztó, az eladó alkalmazhatja ezt a reklamációs eljárást. Más esetben a vásárló jogait, illetve a megkötött szerződés és az erre vonatkozó törvények az irányadók.

Tartalom

  1. Hibás teljesítéssel kapcsolatos jogok
  2. Garanciális feltételek
  3. Garanciális jogok
  4. Panaszkezelés
  5. Záró rendelkezések

1. Hibás teljesítéssel kapcsolatos jogok

Viz általános szerződési feltételek.

2. Garanciális feltételek

Abban az esetben, ha a vásárlónál a csomag átvétele után a jótállási időn belül problémák merülnek fel, a vásárlónak jogában áll a hibás terméket reklamálni.

A garanciális időszakot az erre érvényes jogszabály határozza meg. Amennyiben ez az időszak nincs feltüntetve, abban az esetben ez az idő 24 hónap és a kézbesítés dátumától számítódik.

Figyelmeztetjük, hogy egyes termékeknél a 24 hónapos garanciális idő a termék átvételétől számítva nem érvényes. Ez azokra a termékekre vonatkozik, amelyek élettartamuknál fogva nem tartanak ki a garanciális időszak alatt. Az élettartam lejárta után a termék működésképtelensége nem tekinthető hibának. Amennyiben a katalógusban a projektorlámpa élettartama nem megjelölt, a következő adat érvényes: 3 hónap/2000 óra. További információt itt talál: Milyen hosszú a lámpa élettartama?

Az eladó felelősséget vállal a termék kézbesítésekor a hibás termékekért is, továbbá az alapanyagban-és gyártás során keletkezett hibákért is.

Amennyiben a termék a jótállási időn belül szervízben volt, annyival kitolódik a garanciális időszak tartama. Csere esetén nem indul új garanciális időszak.

A garanciát a következő esetekben nem lehet érvényesíteni:

  • Amikor a vásárló a garanciális idő lejárta után jelenti a termék meghibásodását.
  • Amikor a termék meghibásodása a termék nem rendeltetésszerű alkalmazásából ered, vagy a meghibásodás mechanikai, hő- és kémiai anyagok hatására történt.
  • A meghibásodás a nem megfelelő körülményeknek köszönhető: nem megfelelő hőmérséklet, párás, poros helyszín, kémiai- és mechanikai hatások.
  • A hiba a gyártó által meghatározott utasítások figyelmen kívüli hagyása következtében történik.
  • A termék meghibásodása a szakszerűtlen telepítésből, a nem rendeltetésszerű használatból, a felhasználó gondatlanságából ered.
  • A termék meghibásodása az illetéktelen beavatkozásokból ered.
  • A terméken keletkező hiba a nem megfelelő elektromos szabvány használata miatt alakult ki.
  • Amikor a termék fizikai hatás következtében rongálódott meg.
  • A garancia nem terjed ki a kopás okozta meghibásodásra.

Ezek a korlátozások nem alkalmazhatók azokban az esetekben, amelyek során a termék tulajdonságai megsértik a fent felsorolt feltételeket.

A fogyasztónak minősülő és a fogyasztónak nem minősülő vásárlóknak azt tanácsoljuk, hogy a futárszolgálat alkalmazottjával együtt közösen ellenőrizzék a küldemény állapotát (csomagok száma, a ragasztószalag és a doboz sértetlenségét. A vásárló jogosult megtagadni a küldemény átvételét, amennyiben a küldemény nem felel meg a szerződésben leírtaknak, pl., ha a küldemény hiányos vagy a csomagolás sérült. Amennyiben a sérült küldeményt a vásárló átveszi, a fuvarozó a vásárló, átadási jegyzőkönyvet készít a károk megjelölésével.

Amennyiben sérült vagy hiányos a szállítmány, kérjük azonnal vegye fel a kapcsolatot velünk a következő e-mail címen: info@projektoros-lampa.hu A kárbejelentést pedig küldje el a webáruházunknak.

3. Garanciális jogok

A fogyasztó jogosultságai:

  • amennyiben az időben észlelt hiba elhárítható, a vásárló térítés mentesen jogosult a probléma megoldásra, vagyis a termék cseréjére, de akár élhet a szerződéstől való elállás jogával is
  • amennyiben a vásárló önhibáján kívül nem tudja rendeltetésének megfelelően használni a terméket, jogosult az ingyenes probléma megoldásra, vagyis a termék cseréjére, illetve élhet a szerződéstől való elállás jogával
  • amennyiben a felmerülő problémák gyakoriak, és gátolják a felhasználót a termék rendeltetésszerű felhasználásban, a vásárló jogosult az ingyenes probléma megoldásra, vagyis a termék cseréjére, illetve élhet a szerződéstől való elállás jogával
  • egyéb felmerülő, nem javítható hibák esetén- amennyiben a vásárló nem óhajtja a terméket kicserélni- jogosult a vételár kedvezményes visszaigénylésére, vagy pedig élhet a szerződéstől való elállás jogával.

4. Panaszkezelés

  1. A becsomagolt árucikket a következő címre küldje el: Web Retail s.r.o., Politických vězňů 1597/19, Praha 1, 110 00, Csehország. Az árut lehetőleg a termék eredeti csomagolásába kell becsomagolni úgy, hogy a szállítás során ne keletkezhessen rajta kár. Kérjük, hogy a reklamációs eljárás megkezdése előtt vegye fel velünk a kapcsolatot (e-mailben vagy pedig telefonon) az ezzel kapcsolatos részletek megbeszélésének érdekében.
  2. A csomagot ajánljuk bebiztosítani és Törékeny anyagok szállítása szimbólumú matricával ellátni.
    • A csomagba az áru mellé mellékelje a kitöltött formanyomtatványt (MS Word | PDF)
    • A csomagot ajánlatos bebiztosítani.
  3. Abban az esetben, ha a vásárló küldi vissza az árut az eladónak a reklamációs eljárás keretében, az esetleges károkért a vásárló vállal felelősséget addig, amíg az eladó nem veszi át a reklamált csomagot.
  4. Az ügyfélszolgálat munkatársai vagy egyéb más felelős munkatárs felhívja a vásárlót, hogy vegye át a javított terméket, vagy automatikusan visszaküldik a vásárlónak.
  5. Minden esetben írásos jegyzőkönyv formájában kell rögzíteni az azonosított hibákat és azok eltávolításának módját. Javasoljuk a vásárlónak, hogy ezen protokollt a reklamációs eljárás végéig őrizze meg.
  6. Amennyiben a vásárló általi reklamáció oka megalapozatlan volt (lásd 2. bekezdés), az eladó a reklamációs jegyzőkönyvben rögzíti a panasz elutasításának okát. Ebben az esetben a vásárló nem jogosult a reklamációs eljárás során felmerült költségek megtérítésére.
  7. A panasszal kapcsolatban az eladó azonnal képes döntést hozni, bonyolultabb esetekben legfeljebb 3 munkanapon belül megteszi azt. Ebbe az időszakba nem számítódik bele a hiba szakértői értékelésének ideje. A reklamáció és a hiba javítása a panasz benyújtásától számított 30 munkanapon belül kerül megoldásra, amennyiben a felek nem másban állapodnak meg.
  8. Amennyiben az eladó nem kapott meg minden szükséges adatot a reklamáció intézéséhez a reklamáció intézésének ideje mindaddig felfüggesztésre kerül, amíg minden szükséges adatot a rendelkezésére bocsájtanak.
  9. A vásárló jogosult a reklamáció alkalmazásával kapcsolatos indokolt költségek megtérítésére. A költségek alatt a minimálisan szükséges költségek értendők, mint pl. a postaköltség. Ezekbe a költségekbe nem számítódik bele az autóval megtett út vagy expressz szállítás és egyéb, ehhez hasonló költség. Javasoljuk, hogy a reklamációra szánt terméket postán "Külföldi küldemény-ként" adja fel. Az így kézbesített reklamáció költségeit indokoltnak bíráljuk el.
  10. Az eladó a fogyasztó részére írásban megerősíti, mikor és hogyan gyakorolhatja a fogyasztó a reklamációs eljárást. Továbbá, az eladó a fogyasztó részére megerősíti a reklamációs eljárás időpontját és módját a kártérítési igény rendezése érdekében, beleértve az esetleges javítás időtartamát. Abban az esetben, ha az eladó elutasította a panaszt, írásba kell foglalnia az elutasítás okát.

5. Záró rendelkezések

Ezen reklamációs eljárás 2014 január 1.-jén lépett hatályba. Fenntartjuk a változás jogát.

Amennyiben már minden szükséges információval rendelkezik, már csak a helyes lámpát kell kiválasztania

Villámgyors lámpakalauz

Találd meg a lámpát 2 klikkel

Lámpák és projektorok

TV lámpák